Altijd in de buurt
Algemeen
47
keer gelezen
Inmiddels bent u er misschien al aan gewend. Deze krant kreeg onlangs een total make-over. U weet wel. Een make-over waardoor ouderwetse dingen verdwijnen, het uiterlijk tot in detail wordt opgepoetst en alles weer strak in haar vel komt te zitten. In fris blauwe kleuren glijdt de aloude Zenderstreek tegenwoordig op onze deurmat. Een modern jasje, hier en daar een klein fotootje extra van de schrijvers en een geheel nieuwe lay-out aangevuld met een aantal nieuwe rubrieken.
Mijn eigen column werd ontdaan van zijn ‘oude’ en ietwat saaie titel Het Groene Hart. Ik mag nu lekker vrijuit over van alles en nog wat schrijven. Voor de opmerkzame en vaak trouwe lezers, de column is ook zeker de helft langer geworden. Ik verg dus tegenwoordig wat meer van uw kostbare tijd. Maar zover ik weet zijn er geen klachten binnengekomen. Dus u bent tevreden of het was u gewoon ontgaan.
Ook de kop van de krant kreeg een paar mooie ondertitels. Altijd in de buurt. Informeert. Inspireert. Amuseert. Ga er maar aan staan.
De ambities van de uitgever zijn groot en veelzijdig en volgens een interview: ‘Als er over de krant wordt gesproken dan is het goed.’
Aan ons/mij de zware taak u voortdurend te informeren, inspireren en te amuseren. En wel in die mate dat u er er met elkaar over praat.
Deze krant wordt best goed gelezen. Dat hoor ik overal waar ik kom.
In een onderzoek blijkt dat 62 procent van de Nederlandse bevolking gebruikt maakt van huis-aan-huiskranten als informatiebron voor lokaal nieuws en hem wekelijks leest. Dat is goed nieuws. Want hoe lokaler het nieuws hoe beter en hoe meer het ons raakt. Hier leven wij, hier ondernemen wij, hier gebeurt wat voor ons belangrijk is. Aangenaam: Zenderstreeknieuws, altijd in de buurt!