Foto:
aangeboden door B&S Media

Verbeter jouw B2B-website met deze 6 tips

  •   keer gelezen

Wanneer de website van jouw bedrijf al een tijdje online staat, is het belangrijk om deze regelmatig kritisch te bekijken. Er zijn namelijk altijd verbeteringen nodig. Denk bijvoorbeeld aan de lay-out, content of technische aspecten. De specialisten van B&S Media Internetmarketing denken hier graag in mee en bieden je klanten de beste ervaring.


Simpele tips

Wanneer je kritisch naar je eigen website kijkt, zul je merken dat er punten zijn die verbeterd kunnen worden. De verbeteringen zorgen niet alleen voor een goed gevoel, het draagt ook bij aan een betere vindbaarheid in de zoekmachines. Deze vindbaarheid zorgt voor meer verkopen, meer informatieaanvragen en andere doeleinden. Hieronder vind je diverse tips voor het optimaliseren van jouw webdesign.

Tip 1: Volg alles

Het genereren van leads is het belangrijkste doel van je website. Kwalitatieve data is hierbij erg belangrijk. Zorg er daarom voor dat je zo veel mogelijk informatie krijgt over jouw website. Google Analytics kan jou hierbij helpen. Je kunt namelijk niet verbeteren wat je niet weet.

Tip 2: Beveilig de website

Als je jouw website een betrouwbare uitstraling wilt geven, beveilig hem dan met een SSL-certificaat. Je krijgt dan een slotje in de adresbalk naast de URL van je website. Daardoor weten bezoekers zeker dat er niet stiekem iemand meekijkt als ze gegevens achterlaten op je website.

Tip 3: Het belang van snelheid

40% van de bezoekers verlaat jouw website als deze niet binnen 3 seconden geladen wordt. Er zijn verschillende manieren om de snelheid van de website te verbeteren. Zo kun je afbeeldingen en webfonts verkleinen. Meer weten over laadtijd? De medewerkers van B&S Media kunnen jou nog meer tips geven voor een snelle website.

Tip 4: Zorg voor duidelijke koppen

H1 koppen zijn de koppen die het meeste opvallen op de website. Deze koppen zorgen ervoor dat de bezoeker binnen enkele seconden weet wat er op de pagina te vinden is. Hoe duidelijker de koppen, hoe groter de kans dat de bezoeker blijft hangen.

Tip 5: Call to action

Een Call To Action (CTA) is een afbeelding of tekst die vraagt een bezoeker onmiddellijk een bepaalde handeling uit te voeren. Het is vrij letterlijk een oproep tot actie. De actie die u de gebruiker wil laten doen kan van alles zijn. Handige CTA’s zijn het aanvragen van een offerte, het inschrijven voor een nieuwsbrief of het bestellen van een product.

Tip 6: Zichtbare reviews

90% van de aankopen wordt gedaan op basis van reviews. Vraag daarom aan klanten of ze een review willen schrijven. Deze reviews kun jij plaatsen op je website. Geef de reviews een opvallende plek zodat ze goed opvallen. 

Waarom een website laten maken door B&S Media?

Dat waren de 6 tips voor het optimaliseren van jouw website. Nog meer hulp nodig? Bij B&S Media denken webdesigners graag met jou mee en zullen jou adviseren op het gebied van webdesign en zoekmachineoptimalisatie. Zo kun jij online groeien en hogere conversies halen. Naast een webdesign, dat SEO-proof is, denken de specialisten graag mee over kansen in de digitale wereld. Daarnaast bieden zij: 

- Hoogwaardige service;
- Betrokken bij jouw bedrijf;
- Persoonlijke samenwerking;
- Kwalitatieve campagnes;
- Specialistische kennis;
- Passie voor het vak.

Ontvang 'm elke week gratis > Meer berichten