Aangeboden door lavista
Bedrukte wimpellijnen: prima idee als promotieartikel of relatiegeschenk
Algemeen
213
keer gelezen
Als je aan het hoofd staat van een onderneming, dan is het een van je belangrijkste taken om je organisatie in een positief daglicht te stellen en om zo voor een positieve naamsbekendheid te zorgen. Dit wordt algemeen erkend als een cruciale factor om over de lange termijn zakelijk succesvol te kunnen zijn. En of je er nu fan van bent of niet: het weggeven van cadeaus hoort hier af en toe gewoon bij, al worden cadeaus in het zakenleven ook wel relatiegeschenken genoemd. Voorts is het gebruikelijk dat men ervoor kiest relatiegeschenken te bedrukken, uiteraard bij voorkeur met uitingen die kenmerkend zijn voor je organisatie. Denk hierbij aan je logo of website. Als je op zoek bent naar een niet te prijzige variant hiervan, dan vormen wimpellijnen een interessante optie. Verderop lees je meer over de mogelijkheden van wimpellijnen. Eerst gaan we echter dieper in op relatiegeschenken en de mogelijke ontvangers ervan.
Aan wie geef je als ondernemer een relatiegeschenk?
Als je als bedrijfsleider ook aan relatiegeschenken wilt doen, dan zou het logisch zijn als je eerst even stilstaat welke personen of bedrijven in het bijzonder belangrijk voor je zijn. Hierbij kijk je natuurlijk niet alleen naar wie je aardig vindt. Op zakelijk gebied zijn samenwerkingsverbanden waarbij grote hoeveelheden geld in omgaat namelijk nu eenmaal een stuk belangrijker. Logisch is dan ook om juist deze zakenpartners een of enkele keren per jaar een mooi en op de persoon afgestemd geschenk te geven. Het personeel van je bedrijf mag verder uiteraard ook niet vergeten worden. Ook zij zijn namelijk van essentieel belang voor je organisatie. Tenslotte is het gangbaar om ook aan mogelijk toekomstige klanten cadeautjes aan te bieden. Bij dit laatste scenario spreek je ook wel van promotieartikelen.
De mogelijkheden van wimpellijnen
Veel mensen zien wimpellijnen als geschikt object om als relatiegeschenk of promotieartikel te dienen. Een gunstig aspect aan deze vlaggenlijnen is dat deze normaal gesproken alleen bij feestelijke gelegenheden voor de dag worden gehaald. Dit zijn natuurlijk juist de momenten waarop je met je bedrijfsuitingen graag in beeld komt. De associatie van feestelijkheid en optimisme met jouw organisatie kan nog weleens goud waard blijken te zijn. Verder kun je op wimpellijnen in principe meer kwijt dan alleen de naam of het logo van je bedrijf. Zo kun je er gerust voor kiezen om op verschillende wimpels ook verschillende boodschappen te publiceren.
Wie zijn de potentiële ontvangers van wimpellijnen?
Van wimpellijnen kunnen we zeggen dat deze in het bijzonder geschikt zijn om als promotieartikel te dienen. Deze zou je dan dus uitdelen aan huidige of (hopelijk) toekomstige klanten met als doel om promotie te maken. Als cadeau aan je werknemers zijn wimpellijnen, desnoods als onderdeel van een kerstpakket, ook bruikbaar. Voor relatiegeschenken aan belangrijke zakenpartners lijken wimpellijnen echter minder geschikt.