Afbeelding
Foto:

Kontakt Mediapartners neemt elf huis-aan-huiskranten van DPG Media over

Algemeen 127 keer gelezen

GOUDRIAAN • Uitgeverij Kontakt Mediapartners in Goudriaan neemt met ingang van 1 augustus 2021 elf huis-aan-huiskranten van DPG Media over.

Het betreft de volgende titels:

  • IJssel en Lekstreek editie Capelle
  • Goudse Post
  • Zenderstreeknieuws IJsselstein/Lopik
  • Zenderstreeknieuws Montfoort/Oudewater
  • De Molenkruier (Nieuwegein)
  • Woerdense Courant
  • Zakengids Tiel
  • Culemborgse Courant
  • Weekblad West Betuwe
  • De Toren (Zaltbommel)
  • Carillon (Maasdriel)

Enorm bereik
Met de juiste focus én vernieuwingsdrang is de rol van de huis-aan-huiskranten nog lang niet uitgespeeld. “Lokale content die er toe doet is van groot belang”, meent Floor de Groot, directeur van Kontakt Mediapartners in Goudriaan (uitgever titels Het Kontakt). “Het bereik van de huis-aan-huistitels is enorm, evenals de gemiddelde leesduur en de waardering. In combinatie met een online-vernieuwingsslag zit er nog altijd muziek in onze sector.”

Vacatures
Door de overname ontstaan bij Kontakt Mediapartners vacatures binnen de disciplines verkoop, redactie en studio. Deze vacatures komen in de loop van dinsdagmiddag 18 mei online: https://kontaktmediapartners.nl/vacatures/

Focus
Vanuit de samenwerking binnen AdLocal (platform waarin uitgevers samenwerken op advertentioneel gebied, red.) zijn gesprekken gevoerd tussen DPG Media en diverse lokale/regionale uitgevers over wie het beste de lokale huis-aan-huiskranten kan exploiteren, zodat deze kranten hun rol in de maatschappij zo goed mogelijk kunnen blijven vervullen. De conclusie is dat de huis-aan-huiskranten de beste toekomst hebben bij partijen die zich volledig focussen op dit product. DPG Media verkoopt (het merendeel) van haar huis-aan-huiskranten dan ook aan verschillende lokale uitgeverijen, waaronder Kontakt Mediapartners, Em. de Jong/Telstar Mediagroep en Rodi Media.

Investeren
Jan van Dun, directeur Local Media DPG Media: “Ook DPG Media blijft onverminderd investeren in regionale en lokale journalistiek: met zeven regionale titels met in totaal 67 edities. Daarnaast werken binnen DPG Media inmiddels ruim 60 collega’s aan bijna veertig edities van het lokale platform In De Buurt. Er blijft tevens een samenwerking tussen de nieuwe eigenaren en DPG Media, omdat DPG Media vanuit AdLocal de nationale advertentieverkoop blijft uitvoeren.”

De verkoop is onder voorbehoud van positief advies van de ondernemingsraad van DPG Media.

Rick den Besten

Hoofdredacteur/directielid Kontakt Mediapartners, (sport)redacteur/fotograaf Het Kontakt Alblasserwaard, webmaster Regio-Voetbal.

Stuur jouw foto
Mail de redactie
Meld een correctie

Download onze app

Heb jij de app van Het Kontakt al?

Al het nieuws uit jouw regio
Direct op de hoogte
Gratis downloaden

Afbeelding
Aangehouden Montfoortse drugsdealer krijgt last onder dwangsom Nieuws 3 mei, 10:40
Afbeelding
Podcast 'Iconen van de Geschiedenis' over het verraad van Benschop Nieuws 1 mei, 22:56
• Foto ter illustratie
Provincie Utrecht geeft korting op fietshelm Nieuws 1 mei, 11:56
• In de Basiliek aan de Nicolaasstraat.
Gedichten van leerlingen bij Dodenherdenking in IJsselstein Nieuws 1 mei, 11:00
• Willem kan precies vertellen waarom dit werk geweldig is.
Wie helpt Willem (78) in de dierenweide bij Ewoud? Nieuws 1 mei, 08:00
• De natuurspeeltuin in het Montfoortse Stadspark is bijna klaar.
Aanleg natuurspeeltuinen uiteindelijk toch haalbaar Nieuws 30 apr, 16:37
• Terug naar de jaren 70 met ABBA Fever.
Drie dagen lang feest met IJsselstein Live Nieuws 30 apr, 16:21
Afbeelding
BMM Band houdt aangename traditie in ere Nieuws 30 apr, 15:50