
Blijtanken: een volle tank positieve energie voor vrijwilligers
NieuwsIJsselstein - Afgelopen vrijdag konden vrijwilligers letterlijk én figuurlijk even bijtanken bij de bijzondere actie van IJsselsteinvoorelkaar, Stichting Pulse. Ter gelegenheid van het Jaar van de Vrijwilliger werd een speciaal tankstation ingericht waar bezoekers geen brandstof kregen, maar iets dat minstens zo waardevol is: oprechte waardering.
Iedereen die zich vrijwillig inzet voor een vereniging, buurtinitiatief of andere maatschappelijke organisatie, of die iets goeds heeft gedaan voor een ander, was welkom om langs te komen. Bij de verschillende “pompen” werden deelnemers verrast met mooie complimenten, warme woorden en een flinke dosis positieve aandacht. Ook de burgemeester kwam even blij-tanken.
De actie zorgde voor veel glimlachen en ontroerende momenten. Vrijwilligers vertelden hoe fijn het is om eens stil te staan bij wat zij betekenen voor anderen. Vaak zetten zij zich belangeloos in achter de schermen, zonder daar iets voor terug te verwachten. Juist daarom was het extra bijzonder om hen in het zonnetje te zetten.
De boodschap van de actie is helder: wie iets goeds doet voor een ander, verdient het om af en toe zelf ook even op te laden. En dat is precies waar Blijtanken voor stond: een volle tank waardering, dankbaarheid en positieve energie.





















