Foto: Rick Huisinga

Reizigers waarderen Regiotaxi Utrecht met 8,2

  •   keer gelezen

IJSSELSTEIN / MONTFOORT / LOPIK  • Reizigers die gebruik maken van de Regiotaxi Utrecht blijken over het algemeen zeer tevreden met de dienstverlening door de vervoerder. Het rapportcijfer klanttevredenheid is gestegen tot 8,2.


Het laagste rapportcijfer - 7,1 - is gegeven voor de telefonische bereikbaarheid en de wachttijd bij het klachtenmeldpunt en de klantvriendelijkheid van de telefonist(e) bij het indienen van een klacht. Deze aspecten scoorden in voorgaande metingen overigens ook laag. Daarnaast scoren de reistijd, het op tijd vertrekken en de telefonische bereikbaarheid relatief laag: een 7,5, 7,6 en 7,6. Alle aspecten - uitgezonderd klantvriendelijkheid bij het indienen van een klacht en de telefonische bereikbaarheid - zijn hoger beoordeeld dan in het najaar van 2019.
De provincie Utrecht is als medeopdrachtgever zeer blij met de positieve scores in deze lastige tijd, waarbij de aantallen ritten moeilijk te voorspellen zijn en er met steeds weer veranderende regels gewerkt moet worden. Hoewel de bezetting nog niet op het niveau zit van voor corona, ziet de provincie momenteel wel dat het vervoer met Regiotaxi Utrecht opnieuw toeneemt.
Sinds 15 augustus 2020 wordt Regiotaxi Utrecht verzorgd door vervoerder Willemsen-de Koning. Het onderzoek klanttevredenheid is in juni 2021 afgenomen.

 Regiotaxi Utrecht is toegankelijk voor iedereen die zelfstandig of met begeleiding kan reizen en rijdt in onder meer de gemeenten IJsselstein, Lopik, Montfoort, Nieuwegein, Oudewater, Stichtse Vecht en Utrecht, Vijfheerenlanden, Zeist en Bunnik.

Ad Velders
Redactiecoördinator Het Kontakt Zenderstreeknieuws
Ontvang 'm elke week gratis > Meer berichten