Nieuwe outfits Montfoort S.V. ‘19 een mega-operatie
Algemeen
489
keer gelezen
Nadat vv Montfoort en MSV ‘19 zijn gefuseerd tot de nieuwe voetbalvereniging Montfoort S.V. ‘19, moest er ook een nieuw tenue worden ontworpen. Zaterdag speelden zowel de junioren onder de 19 als het eerste elftal hun wedstrijd voor het eerst in de nieuwe outfit.
Montfoort - Een van de commissies die na de fusie ontstond was de kledingcommissie. In december 2018 bogen zij zich, samen met de Commissie Cultuur over het logo en de kleuren van het te ontwerpen tenue voor de nieuwe vereniging. Césanne Kolfschoten-Snelder: “Het hele team heeft hard moeten werken om een nieuw tenue te ontwerpen en dat is ons uiteindelijk ook gelukt. De basiskleur is donkerblauw met een oranje opdruk. Voor het geval er afwijkende kleding moet worden gedragen is er ook een oranje tenue met blauwe opdruk. Bijzonder detail is, dat in de kraag van de shirts vind je de twee oude logo’s van de twee voormalige clubs terug.”
De nieuwe vereniging telt ruim 60 teams en dat betekende dat er zo’n 900 nieuwe voetbalshirts gemaakt moesten gaan worden, maar bijvoorbeeld ook trainingspakken. Césanne: “Het zijn Quick en Twinsport die een flinke bijdrage hebben geleverd aan de productie. Wij hebben echt ieder shirt, per maat van het betreffende lid laten maken. De shirts zijn van duurzaam materiaal en de opdrukken zijn gesublimeerd (geweven).” Mike Peelen, voorzitter van de sponsorcommissie, is bijzonder blij dat er voor de kleding vier sponsors zijn gevonden, namelijk Vendrig en Kiremko voor de junioren en Bakker en TeBi voor de senioren. ‘’ Tijdens de winterstop zullen de overige leden van hun nieuwe outfit worden voorzien. Overigens gaan wij later de oude kleding veilen. Stuk voor stuk collector items uit een roemrijk Montfoorts voetbalverleden. Voorlopig houden wij nog een flink aantal witte shirts, met daarop gedrukt het nieuwe logo, als reservekleding. De financiën staan de aanschaf van nog eens 900 stuks nieuwe, reservekleding op dit moment niet toe.”
Marcel van Huissteden tekende namens Kiremko het kledingcontract. “Wij richten ons graag op de jeugd en willen ook graag binding houden met de jeugd. Onderzoek heeft uitgewezen dat voetballertjes vaak technische interesse hebben.” Ook Rudolf Vendrig tekende zaterdag als tweede sponsor het contract. “Wij doen dat vanuit de traditie, want Vendrig is al meer dan 40 jaar sponsor en dat willen wij graag voortzetten.” Voorzitter Marian van Schipstal zegt vooral vooruit te kijken met deze nieuwe samenwerking, al realiseert zij zich dat het bestuur daarin vaak al verder is dan de leden. “Met de nieuwe kleding tonen wij ook de eenheid van deze vereniging.” Voorzitter Ad Spruit kan dat alleen al beamen. Samenwerking is het sleutelwoord voor Montfoort S.V. ‘19. “Nu nog op naar een gezonde kantine met minder vet en zoet, maar met gezondere producten. Het gebruik en de verkoop van vitaminewater is hier inmiddels al een mooi voorbeeld van.”