WIL neemt zelf contact met u op bij geldzorgen
Algemeen
78
keer gelezen
Wie geldzorgen heeft, kan - mogelijk - een contact verwachten met Werk en Inkomen Lekstroom (WIL). Door de nieuwe wet op de gemeentelijke schuldhulpverlening zijn gemeenten nu verplicht om alle signalen op te pakken en een hulpaanbod te doen.
IJsselstein / Lopik - De nieuwe wet regelt dat de gemeente signalen krijgt als inwoners hun vaste lastenrekeningen niet meer kunnen betalen, zoals zorg, huur, water en gas of elektra. Professionele hulpverleners van WIL ondersteunen mensen die het financieel moeilijk hebben. Dit doet WIL met een uitkering, aanvullende regelingen en advies bij geldproblemen. Ook helpt WIL om schulden te voorkomen of op te lossen. Snel ingrijpen kan voorkomen dat geldproblemen steeds erger worden. WIL werkt voor inwoners van de gemeenten Lopik, Houten, Nieuwegein en IJsselstein.
Wie geldzorgen heeft, kan schriftelijk bericht ontvangen van WIL. Daarnaast wordt er in een aantal gevallen telefonisch contact opgenomen. Lukt dit niet, dan gaat WIL soms zelfs langs. Er wordt extra gelet op gezinnen met kinderen.
De eerste stap naar een oplossing is een afspraak met WIL. Kijk hiervoor op wil-lekstroom.nl/schuldhulpverlening wat er mogelijk is. Zelf bellen naar de klantenservice kan ook; op werkdagen van 08.30 tot 17.00 uur via 030 -7022300.